Friday, April 17, 2015

Sehari Dalam Sejarah - Alfalfa


Hmm.. teringat lagi masa mula-mula makan alfalfa dulu... tahun 2013 rasanya. Umur dah pertengahan 3 Series, mula la sibuk nak try supplements. Baru nak perasan diri dah tua. Hihihi... Dalam banyak-banyak produk, alfalfa Shaklee yang pertama menarik minat saya. Tak tau la sebab apa.. mungkin dah jodoh.

Penangan alfalfa ni agak kuat jugak mula-mula tu. 'Panas' sikit agaknya, jadi tekak rasa kering la jugak. Badan pun rasa macam nak demam, siap pakej pening-pening lalat sekali. Agak terkejut dan cuak jugak masa tu. Terus saya kurangkan dos daripada 10 biji (sepertimana tertulis kat luar botol), jadi 2 biji je sehari. Lepas 2-3 hari kemudian, saya naikkan balik jadi 4 biji, seterusnya 6 ke 8 biji.

Antara kesan awal yang saya perasan, saya dah tak bersin-bersin di pagi hari. Kalau dulu masa duduk Blok B Kamsis Ungku Omar UKM, kawan yang kat Blok A pun boleh dengar, siap cam saya yang bersin (hahaha... ni betul-betul kejadian!). Alhamdulillah, sejak berShaklee ni, kurang pulak insiden bersin di pagi hari ni. Selain tu, ada jugak kesan-kesan yang masuk kategori 18 sx. Malas nak cerita balik tapi boleh la baca kat sini.

Setelah sekian lama kurang berShaklee (saya tak makan alfalfa sepanjang pregnancy tahun lalu), sekarang ni baru la mula balik. Niat untuk kesihatan dalaman, penggalak susu, detoks dan membantu kurangkan berat badan. Baru seminggu je pun konsistennya so tak tau la sempat tak nak kurus sebelum reunion bulan depan. Actually, bukan la niatnya nak kurus tu sebab reunion. Cuma reunion tu yang dijadikan sebab dan deadline untuk disasarkan. Kalau tidak, asyik bertangguh aje tak start²! Aim nak turun 5 kg je pun tapi selagi tak mula usaha, sampai bila pun tak berjaya, kan?

Kalau ada antara u'ols nak try alfalfa Shaklee ni, boleh la roger saya. Stok dalam tangan, ada la walaupun limited. Botol besar ada 700 biji, retail price RM 103.35. Kalau yang botol kecik 330 biji, RM 56.98. Postage... kira halal la. Pape hal boleh whatsapp 019-3649253 atau email idequenina@rocketmail.com

Tata titi tutu!


No comments:

Post a Comment